maandag 12 april 2010

Plastic

Een moeizame start, het lukt me nog even niet om regelmatig een blog te schrijven. Dat wordt beter, hoop ik.
In Amsterdam wordt geen plastic ingezameld. Nou ja, op een beperkt aantal plekken staat een plasticcontainer op proef. Voor de gemeente was een reden om geen plastic in te zamelen het feit dat plastic scheiden in de afvalverwerkingsinstallatie goedkoper zou zijn dan verzamelen in containers. Een van de proefcontainers staat niet al te ver bij mij vandaan, zo ontdekte ik tijdens een wandeling. Daarom besloot ik vorige week om mijn plastic apart te houden en toch in de container te gooien.
Alleen kwam ook dit wat langzaam op gang. Direct nadat ik me dit had voorgenomen, was ik het eigenlijk alweer vergeten. Tot nu toe hergebruik ik een deel van mijn plastic, vooral de zakjes en tasjes. Fruit- en broodzakken worden gebruikt voor de lunch van mijn partner, boodschappentasjes hergebruik ik tot ze uit elkaar vallen van ellende, voor boodschappen, voor vervoer van spulletjes als het regent, als verpakking voor kleding die naar de kledingcontainer gaat, noem maar op. De kleinere gaan in de kleine prullenbakjes zodat die een beetje schoon blijven.
En toen ik me opeens weer herinnerde dat ik plastic wilde gaan scheiden, duurde het ook weer even voor ik zover was dat ik op internet ging zoeken naar voorlichting over wat ik wel en niet kan inleveren. En toen was ik de plastic tas weer kwijt waarin de eerste paar stukjes verzameld plastic zaten. En toen zag ik dat er geen papier op mag blijven zitten. Dat wordt een beetje moeilijk met voorverpakte kaas en vleeswaren.
Dus is het voornemen (alweer) om deze week serieus tijd en aandacht te besteden aan uitzoeken hoe het nu echt precies zit met het plastic.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten