dinsdag 16 maart 2010

Waarom

Via m’n werk krijg ik steeds meer te maken met verantwoord ondernemen, duurzaamheid, eco- en biologisch eten en leven. Nou ja, je begrijpt wat ik bedoel. Zelf hoef ik er niks aan te doen, maar ik moet er wel het een en ander van weten. Er is voldoende informatie te vinden dankzij boeken, radio, tv en internet. Het eerste boek dat ik las over MVO was meteen raak, niet alleen goede informatie waar ik in mijn werk wat aan heb, maar ook zo geschreven dat ik ging nadenken over het hoe en waarom nog niet in mijn huishouden. DuurzaamMan las het boek uit belangstelling en begon zich opeens ook met het huishouden te bemoeien.
Oftewel: sinds een paar weken zijn we bezig met het biologisch, ecologisch, duurzaam en verantwoord inrichten van ons huis(houden). Dat gaat met kleine stappen. Het is meer dan alleen informatie in je opnemen, er komt ook nog het nodige denkwerk bij kijken. Wat in krant A staat, hoeft niet meer waarheid te zijn dan wat in krant B staat. Het is niet allemaal zwart-wit. Het is ook niet allemaal voor iedereen haalbaar.
Dit weblog begin ik als plek waar ik mijn gedachten, ideeën en invallen over dit alles op een rijtje kan zetten. De vragen die ik mezelf stel, de dilemma’s waar ik soms voor kom te staan, ik gooi het gewoon via dit weblog op de digitale snelweg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten